Thursday, February 16, 2012

Tablet Computer

Pengarah BPTV mengarahkan semua Pengetua /Pengarah KV supaya mendapatkan tablet computer seperti Samsung Galaxy Tab 10.1 Maka ramailah Pengetua yang sudah beli dan menunjuk-nunjuk kepada kami yang belum beli ini.

Saya masih lagi menggunakan hand phone Sony Ericsson Cyber Shot dgn kamera 3.2 megapixel dan notebook computer Acer Aspire 4736G dengan Intel Core 2 Duo processor,dan 14.0 in screen, 2.2 GHz. Setakat ini memang saya puas hati dengan kedua-duanya. Saya juga ada Canon PowerShot A470 dgn 7.1 megapixel.

Samsung Galaxy Tab 7.0 in
Memang saya teringain hendak beli handphone baru yang pakai touch screen tetapi bila dengar arahan Pengarah terpaksa tukar pelan.

Takkan hendak beli handphone Samsung Galaxy Nexus untuk talipon dan Samsung Galaxy Tab 7.0 untuk tablet computer. Jumlah kedua-duanya melebihi RM 3000 !!

Untuk menyelesaikan masalah ini saya berkenan dengan Samsung Galaxy note yang boleh diumpamakan sebagai sebuah device hibrid kerana mencantumkan fungsi talipon dengan tablet. Ada editor majalah tech menganggap Samsung Galaxy Note sebagai " a mini tablet". Tidak kurang juga yang kutuk  ianya sebagai talipon yang terlau besar saiz skrin dan terlalu kecil sebagai tablet.





Main Display Size
5.3”
Main Display Technology
HD Super AMOLED™

User Interface
Features
Widgets; TouchWiz; Social Hub; Smart Unlock; Accelerometer

Camera
Camera Resolution
Rear- facing Camera Resolution: 8.0 Megapixel
Number of pixels across and down that are used to capture an image. More pixels, the sharper the photo.
8.0 Megapixel
Front-facing Camera Resolution
2.0 Megapixel
Digital Optical Zoom
4x
Features
Auto Focus; Camcorder; DivX HD® ; HD Recording; HD Playback; TV-Out

Audio
Features
Music Player

Messaging Options
Features
  

 
Memory
Internal Memory
16GB

No comments:

Post a Comment